luni, 23 iulie 2012

Romanţă Fără Muzică (Ca Să-ajung Până La Tine) - Ion Minulescu -

Ca sa-ajung la tine, i-am zis calului:
- Grabeste…
Pune-ti aripi ca în basme
Si te-nalta pâna-n nori…
Tot mai sus, 
Tot mai departe -
Ca siragul de cocori
Ce pluteste colo-n zare!…
Haide, calule, grabeste!…

Ca sa-ajung pâna la tine, i-am zis vântului:
- Da-mi mâna
Si târaste-ma cu tine pâna unde poti patrunde -
Pâna-n zarea-nsângerata unde soarele s-ascunde…
Ca s-ajung cât mai degraba,
Haide, vântule, da-mi mâna!…

Ca sa-ajung pâna la tine, i-am zis mortii:
- Mergi-nainte
Si coseste-mi fara mila tot ce-i viu
Si-mi tine calea…
Netezeste-mi muntii-n zare
Si-umple-mi de cadavre valea
Dintre ea si mine -
Haide!… Haide, moarte, mergi-nainte!…

Ca sa-ajung pâna la tine,
Pentru tine-au obosit
Calul,
Vântul,
Moartea -
Toate mi-au facut pe voie ;
Dar…
Dintre cutele perdelei, ochii-ti verzi nu-mi mai rasar,
Strunele chitarei-s rupte
Si… romanta s-a sfârsit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu